Twitter acht de Nederlandse markt ‘volwassen’, zo staat onder andere te lezen
in het interview dat Nu.nl
met het Britse hoofd van het bedrijf Tony Wang hield.

Twitter wil daarom vanuit Amsterdam met een nieuw team van professionals
advertenties wil gaan verkopen. Er zouden momenteel drie miljoen Nederlandse
gebruikers van Twitter zijn in Nederland, volgens recent
onderzoek van Newcom Research
.

Meer kantoren openen in Europa

Twitter toont sinds enige tijd advertenties via uitgelichte tweets, trends en
accounts. Dat is een goede manier gebleken om geld te verdienen met Twitter.
Voorheen was Twitter weliswaar enorm groot, maar was er geen goed
verdienmodel.

Nu dat er dus wel is, wil Twitter volgens Wang kantoren in Parijs, Madrid en
Amsterdam openen. Op dit moment staat het Europese hoofdkantoor in London en
is er nog een vestiging in Dublin.

Momenteel vinden de sollicitatiegesprekken plaats voor de Nederlandse afdeling
van Twitter. Wang zegt direct van start te willen gaan wanneer de juiste
mensen gevonden zijn.

Uitgelichte tweets

Wat de manier van adverteren betreft wilde Twitter een andere aanpak dan de
welbekende banners om bedrijven te promoten. "Er is ruimte op de site om
banner-advertenties te tonen, maar dat voelde niet als de juiste
benadering", aldus Wang. "In plaats daarvan vroegen we ons af wat merken
zelf al deden. Ze hadden contact met gebruikers, gaven productinformatie en
nieuws."

Door een algoritme van Twitter kunnen dit soort reclame-tweets ook nog getoond
worden aan mensen die het account van een merk niet volgen. Er wordt daarbij
gekeken naar relevantie van die tweets voor een bepaald persoon. De kracht
van de uitgelichte tweets is vooral dat ze staan waar normale tweets ook
staan. Daarmee wordt het onderscheid tussen advertentie en tweet meer
vervaagd.

Lees meer technieuws op Hyped.nl.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl